epset

Υπηρεσίες και Χρήστες

Τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από την υλοποίηση του Εθνικού Πληροφοριακού Συστήματος Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕΤ) αφορούν ποικίλες ομάδες χρηστών. Σε εθνικό επίπεδο, με μια πρώτη εκτίμηση, 3,5 εκατομμύρια πολίτες και ένα μεγάλο εύρος οργανισμών και φορέων στην εκπαίδευση, την έρευνα και την τεχνολογία, πρόκειται να ωφεληθούν άμεσα από τη δημιουργία των νέων υπηρεσιών του έργου. Τα στοιχεία που καταγράφονται μέχρι τον Οκτώβριο του 2012, φανερώνουν ραγδαίο ρυθμό αύξησης στον αριθμό των χρηστών των ψηφιακών υπηρεσιών απο το 2009 μέχρι το 2012. Ειδικότερα, οι μοναδικοί επισκέπτες μέσα στο 2012 (και μέχρι τον μήνα Οκτώβριο) φτάνουν τους  1.642.243. Το παρακάτω διάγραμμα απεικονίζει τη δυναμική διεύρυνση των χρηστών στο ΕΠΣΕΤ, η οποία συμβαδίζει και με τη πορεία εξέλιξης των υπηρεσιών.

Οι υπηρεσίες στο ΕΠΣΕΤ εμπλουτίζονται συνεχώς. Οι βασικές υπηρεσίες του έργου περιλαμβάνουν:

Υπηρεσίες Ψηφιακής Βιβλιοθήκης: νέος Συλλογικός Κατάλογος Περιοδικών του Εθνικού Δικτύου Επιστημονικών, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Βιβλιοθηκών, υπηρεσίες εξατομικευμένης επιστημονικής πληροφόρησης χρηστών, υπηρεσίες ηλεκτρονικής παραγγελίας επιστημονικού περιεχομένου κ.ά.

Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης και Περιεχομένου που παράγεται από χρήστες και καλύπτει εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές και ενημερωτικές ανάγκες

Υπηρεσίες Ανάπτυξης Ηλεκτρονικών Εργαλείων Έρευνας για την ερευνητική κοινότητα και την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Υπηρεσίες Ηλεκτρονικών Αποθετηρίων που προσφέρουν πρόσβαση σε επιστημονικό και πολιτιστικό περιεχόμενο, για την ερευνητική, ακαδημαϊκή και επιχειρηματική κοινότητα

Υπηρεσίες Ηλεκτρονικών Εκδόσεων: ηλεκτρονικά περιοδικά, βιβλία, πρακτικά συνεδρίων κ.ά, που απευθύνονται σε ερευνητικούς, ακαδημαϊκούς και δημόσιους φορείς

Υπηρεσίες Καταγραφής, Αξιολόγησης και Αποτύπωσης της Ερευνητικής Δραστηριότητας: οργάνωση στοιχείων και δεικτών για την ελληνική ερευνητική δραστηριότητα, βιβλιομετρικοί δείκτες, πλατφόρμα CRIS, τεμηρίωση της επιστημονικής παραγωγής στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες, σύγχρονα συστήματα για την διαχείριση της πληροφορίας για την ερευνητική δραστηριότητα

Οριζόντιες Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες: υποστήριξη χρηστών/ helpdesk, υπηρεσίες σε κινούμενους χρήστες κ.ά.

Σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες που περιγράφονται παραπάνω οι οποίες φιλοδοξούν να αποτελέσουν μέρος της κεντρικής υποδομής του Εθνικού Πληροφοριακού Συστήματος Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕΤ), βρίσκονται ακόμα σε διαφορετικά στάδια ολοκλήρωσης. Κάποιες εξυπηρετούν ήδη πολλούς χρήστες, ενώ άλλες βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης. Το σύνολο των σχεδιαζόμενων υπηρεσιών θα είναι πλήρως διαθέσιμο με την ολοκλήρωση του έργου.

Ποιοι είναι οι χρήστες του ΕΠΣΕΤ;

  • Ερευνητική και Ακαδημαϊκή Κοινότητα
  • Eκπαιδευτικοί φορείς
  • Δημόσια Διοίκηση
  • Βιβλιοθήκες
  • Φορείς Επιστήμης και Πολιτισμού
    (μουσεία, επιστημονικές εταιρείες, πολιτιστικοί φορείς κ.ά.)
  • Επιχειρήσεις
  • Μεμονωμένοι Χρήστες (πολίτες, φοιτητές, μαθητές κ.ά.)

Η Πράσινη Πληροφορική στο EKT

Τώρα:
• Eκτελούνται 7 εικονικοποιημένοι εξυπηρετητές
• 1,27 KW λιγότερη κατανάλωση ισχύος
• Power Usage Effectiveness (PUE): 2,11
Aπο το 2008 μέχρι σήμερα:
• 1.247,51 λιγότεροι τόνοι CO2 στην ατμόσφαιρα
• Κατά 1.247.511,14 KWh λιγότερη κατανάλωση ενέργειας